Vi har alle sammen oplevet det – der skal implementeres en ny strategi og du skal fremlægge den for alle, der er berørte af den. Du har brugt mange dage på at forberede dig på strategiens indhold og måden du bedst kan fremlægge den på, så budskabet brænder igennem og alle forstår hvorfor der nu skal ske ændringer.
Du skal nu til at fremlægge strategien, og du brænder for at komme ud med budskabet og fortæller passioneret om strategien. Mens du fortæller, kan du se at der er nogle som nikker med på det du siger og kan se meningen med strategien samtidig med, at du kan se, at andre ikke er med eller forstår de ændringer, som skal til at ske.
Efterfølgende er der kun en lille del af medarbejderne som har forståelse for hvad der skal til at ske mens størstedelen ikke forstår det og er derfor heller ikke motiverede for at skulle arbejde med den nye strategi.
Spørgsmålet er så om du kunne have forebygget dette og hvordan?
Sådan får du alle med, når du taler
Der er ikke kun én måde at fremlægge et emne, en strategi eller noget tredje på. Det vigtigste er at få så mange lyttere med som muligt så alle forstår og tager godt imod fx den nye strategi, så der er grundlag for at den kan blive implementeret uden besvær og på bedste vis.
Hos Connection Management kender vi til vigtigheden af effektfuld formidling, hvorfor vi har lavet denne video som demonstrerer hvordan du opnår at blive effektfuld og skabe gennemslagskraft i din formidling.
http://youtu.be/SLLlD56Vz0c?list=PL717hqCOt_WDeBa-SsYzw19zEfsc2BqPF
Det er et simpelt redskab, men det kan være svært at vurdere hvordan du kan bruge det i din dagligdag. Det vigtigste er at øve sig på at bruge modellen for at du kan opnå bedre fremlæggelser som fanger publikum og undgår forvirring blandt publikum. Redskabet sørger for at du kan få flere lyttere med, så de forstår budskabet og hvad der kommer efterfølgende.
Skriv et svar