Professorer og konsulenter udgiver alarmerende tal omkring vores mødeforbrug og de omkostninger, der hører med. Alligevel bruger vi mere og mere tid på at gå til møder. Faktisk bruger danske ledere i dag omkring 50 % af deres tid i møder.
Skaber møder værdi?
Der er ingen tvivl om, at møder er vigtige for din virksomhed. Det er på møderne, at dine kolleger og dig laver magi for virksomheden. De rigtige løsninger og de gode idéer opstår ofte i mødelokalet.
Men er de pengene værd?
[golearn-box id=”6957″]
1.8 mia. kr. Så meget bruger danske virksomheder hver dag på mødeafholdelse. 1.8 mia. kr. er et svimlende højt tal, og det er oplagt at undersøge, hvad man som virksomhedsleder får tilbage for de penge, der bliver brugt i forbindelse med mødeafholdelse.
De gode møder kan være svære at værdisætte, men når studier viser, at 50 % af alle møder er uproduktive, og 2 ud af 3 møder slutter uden der er truffet en beslutning, så bør man som virksomhedsleder tage møder alvorligt og kigge på mulighederne for at optimere dem.
Det gode møde består af en række manuelle processer. Man skal skrive en dagsorden, sende invitation, booke lokaler, afholde mødet, tage noter, skrive referat, sende referatet rundt osv. Manuelle processer som er med til at sikre høj kvalitet på møderne, men som samtidig er en tung og ressourcekrævende proces.
For at bruge et fortærsket ord, så er det på tide at disrupte måden, vi tænker møder på i dag. Teknologien er til stede, og hos virksomheden FirstAgenda bruger de eksempelvis talegenkendelse og machine learning til at automatisere referatskrivning.
Automatiser dine møder
Forestil dig en verden, hvor ingen behøver bruge tid på at sende mødepåmindelser, tage noter, distribuere mødematerialer, skrive referat osv. Frigjort fra disse gentagende opgaver, vil I have mere tid til at fokusere på det, der er vigtigt og skaber den virkelige værdi i virksomheden.
Lyder det for godt til at være sandt? Det er det ikke. FirstAgenda har udviklet en teknologi til at automatisere mødeprocessen. Møde-appen Assistant fastholder og samler viden fra dine møder og automatiserer et moderne referat på bagrund af den tale, der har været på mødet. Assistant giver dig mulighed for at søge i lyd og sikrer, at du altid kan finde tilbage til konkrete diskussioner og pointer fra mødet.
Få mest muligt ud af dine møder – Prøv Assistant gratis.
Hvor mange ressourcer bruger din virksomhed på mødeforbrug? Få svaret i denne beregner.
Kilde: https://hbr.org/2016/08/putting-a-price-on-people-problems-at-work#comment-section
Skriv et svar