Er du leder og skal du til at vælge en ny medarbejder i din virksomhed? At ansætte den rette kandidat er afgørende for at få en succesfuld virksomhed. For uden kompetente medarbejdere, der har de evner, arbejdet i din virksomhed kræver, skaber du mindre værdi i din virksomhed. Man skal finde en kandidat, der matcher hvad din virksomhed efterspørger, både i kompetencer og personlighed. Rekrutteringen af den rette kandidat trækker både på tid og ressourcer – at formulere et jobopslag, screeningen af kandidaterne, jobsamtaler og til sidst ansættelsen af den nye medarbejder.
Der er mange led i rekrutteringsprocessen, og for at du finder den rette kandidat, skal du være knivskarp gennem hele processen, så du kan spotte, hvem de gode kandidater er. Men plejer du at modtage ansøgninger på e-mails, printe dem ud og læse dem igennem, for derefter at formulere et svar på e-mail? Så ved du, hvor lang tid dette manuelle arbejde tager, og at du risikerer at overse en e-mail eller lave en tastefejl. Med et digitalt rekrutteringssystem fra Visma Enterprise sparer du tid, undgår dumme fejl og får større datasikkerhed. Læs mere om de mange fordele ved et digitalt rekrutteringssystem her.
Du sparer tid
Med mindre manuelt arbejde og flere digitale processer sparer du tid. Digitalisering af rekrutteringsprocessen gør, at du har et system der kan hjælpe dig, fordi det automatiserer de processer, du normalt gjorde manuelt. I stedet for at du skal slå jobopslaget op flere steder, modtage og besvare e-mails i din indbakke, udskrive og læse ansøgninger. Med et digitalt rekrutteringssystem fra Visma Enterprise foregår rekrutteringsprocessen kun gennem nogle få klik; systemet Visma EasyCruit tager sig af alle de trinene i rekrutteringsprocessen. Dermed kan du bruge din tid på mere værdifulde ting i din virksomhed, og det er lettere at holde fokusere på det vigtige i processen: at finde den rette kandidat.
Kortere rekrutteringsproces
Når rekrutteringsprocessen bliver automatiseret, bliver den også væsentligt kortere. Systemet Visma EasyCruit kan klare opgaverne meget hurtigere, end det ville tage at udføre dem manuelt. Fra du lægger et job op i rekrutteringssystemet, til du kontakter de kandidater, du vil have til samtale, er der gået væsentligt kortere tid, end hvis du gjorde det uden et digitalt rekrutteringsproces. Al kommunikation med kandidaterne foregår også i rekrutteringssystemet, og da hele processen er samlet i ét system, betyder det at hele processen effektiviseres, så du hurtigt og nemt kan indkalde de kvalificerede kandidater til samtaler, og derefter ansætte den nye medarbejder.
Kom ud på flere kanaler
Rekrutteringssystemet Visma EasyCruit kan hjælpe med at sprede jobopslaget på de kanaler, du ønsker det skal slås op på. Systemet kan tilkobles flere forskellige jobsites, så du kan annoncere flere steder samtidigt, både på generelle jobportaler og fagspecifikke portaler. Når systemet gør det for dig, vil ansøgeren også sende deres ansøgning gennem rekrutteringssystemet, og i kan bestemme, hvilke personlige informationer, kandidaten skal oplyse, når de søger om stillingen. På denne måde er det også nemmere at screene ansøgningerne, for du kan nemt søge ud fra relevante kriterier i ansøgningerne.
Datasikkerhed
Slip for bekymringer omkring ansøgninger i din indbakke eller udskrevne ansøgninger på dit skrivebord, der indeholder personfølsomme oplysninger. Med et digitalt rekrutteringssystem, der er GDPR-compliant, bliver der taget hånd om dine ansøgeres og din egen virksomheds oplysninger. Når en kandidat sender en ansøgningen, vil informationen blive behandlet i rekrutteringssystemet, hvor al kontakt mellem virksomheden og kandidaten derefter vil foregå. På den måde undgår du at skulle bekymre dig om at makulere fysiske ansøgninger eller lave krypterede mail, eller at du kommer til at lave fejl og dele personfølsomme oplysninger steder, hvor du ikke skulle.
Automatisk integration
Med et digitalt rekrutteringssystem som Visma EasyCruit, kan du let og hurtigt flytte oplysninger fra et system til et andet. Når du har fundet den rette kandidat til virksomheden, kan du for eksempel overføre de informationer, kandidaten har oplyste da kandidaten udfyldte ansøgningen, til jeres lønsystem. På den måde oprettes den ny medarbejder automatisk i jeres lønsystem. Du sparer derfor også endnu mere tid i dette trin, fordi du også her undgå manuelt at skulle taste oplysninger ind i lønsystemet.
Tryg og professionel oplevelse
Når I har været gennem en rekrutteringsproces, skal alle kandidaterne have svar – både den, der har fået jobbet og dem, der ikke har. Og det skal ske i en god tone og i ordentlig tid, så I bevarer jeres gode image over for personer, der eventuelt kunne finde på at søge hos jer igen. Det er uprofessionelt ikke at give svar til alle kandidater, men det kan jo ske, at man glemmer én, hvis man skal gøre det manuelt. Med et digitalt rekrutteringssystem vil dette ikke ske. Systemet sørger for, at alle kandidater får svar på deres ansøgning rettidigt, så de får en god oplevelse med rekrutteringsprocessen i din virksomhed.
Skriv et svar