• Alle artikler
  • Om
  • Kontakt

Alt om ledelse

onlinemagasin om ledelse

  • Forside
  • Temaer
    • Det gode møde
    • Projektledelse
    • Personlig effektivitet
  • Podcast
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet
Tema: Kommunikation

Giv den rigtige feedback og skab en succeskultur

Af: Jesper Winther

Sidst opdateret: 18. maj, 2019

Køb bogen 'Få styr på den effektive arbejdsdag' lige her.

Bogen med alle vores teknikker og værktøjer til den effektive arbejdsdag.

Læs mere her

1187 har allerede købt bogen

Feedback opfattes forskelligt fra person til person – nogle har den opfattelse af at feedback er at gå direkte til kernen af problemet og fortælle, hvad personen har gjort galt, andre tror at det skal være positivt og handle om at rose, for at personen bliver bedre. Men er der en rigtig måde, og hvordan er den bedste tilgang til at give feedback?

I en virksomhed eller i en organisation er det vigtigt at give en god og konstruktiv feedback, hvis I har fokus på at blive bedre. Feedback kan bruges hvis en medarbejder har gjort noget galt, hvis du vil have en medarbejder til at blive bedre eller hvis du f.eks vil optimere en proces. Det er dog yderst vigtigt i alle sammenhænge, at feedbacken gives rigtigt for ellers kan det forstås forkert. Det er under alle omstændigheder vigtigt at din kommunikation er klar, når du giver feedback.

Direktør fra Noma, Peter Kreiner, sagde engang til et foredrag: ”Vi bliver kun nr. 1 i verden fordi vi ALTID vil være bedre. Så selv om vores kunder synes vores retter er fantastiske, så ved vi altid hvor vi kan forbedre os”. Det er dét, som feedback handler om – hele tiden at vide at der er plads til forbedring.

Feedback i 2 modeller

Vi bruger ofte 2 feedback modeller med fokus på positiv feedback, og forbedringer serveret på den helt rigtige måde, for hvis vi aldrig fortæller hvad der kan blive bedre, så vil intet blive bedre. Se videoen her, og få 2 redskaber til at give en god og positiv feedback, og skab en succeskultur, ved at give feedback løbende og på den rigtige måde.

God fornøjelse næste gang du skal give feedback!

Relaterede artikler

  • Feedback er som en gave
  • Smalltalk opbygger relationer og styrker samarbejdet
  • Teamsamarbejde: Kan I være uenige uden at skændes?
  • Generationsledelse

Skrevet i: Kommunikation

Jesper Winther

Om Jesper Winther

Jesper Winther er partner og stifter af Connection Management A/S. Siden 1992 har han arbejdet med salgs- og ledelsestræning af top 1.000 virksomheder i Danmark. Qua hans salgs- og lederbaggrund drager han egne erfaringer ind i undervisningen, så alle deltagere forstår både indhold og budskab. Jesper Winther er ikke bange for at gå forrest og bryde uhensigtsmæssige vaner. Som leder eller medarbejder handler det ikke kun om at løse udfordringer - det handler om at løse de rigtige udfordringer. Jesper Winther har blandt andet arbejdet for Willis, XL Byg, Falck, Telenor og DHL.

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bogen med alle vores teknikker og værktøjer til den effektive arbejdsdag.

Køb bogen 'Få styr på den effektive arbejdsdag' lige her. Læs mere her

1187 har allerede købt bogen

© Copyright 2023 Altomledelse.dk

Altomledelse.dk ejes af Buskbjergs Bureau - CVR: 34412928 - Handelsesbetingelser