• Alle artikler
  • Om
  • Kontakt

Alt om ledelse

onlinemagasin om ledelse

  • Forside
  • Temaer
    • Det gode møde
    • Projektledelse
    • Personlig effektivitet
  • Podcast
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet
Tema: Den gode leder

3 gode råd til dig, der skal lede et marketingteam

Af: Redaktionen

Køb bogen 'Få styr på den effektive arbejdsdag' lige her.

Bogen med alle vores teknikker og værktøjer til den effektive arbejdsdag.

Læs mere her

1187 har allerede købt bogen

Hvis du har fået til opgave at stå i spidsen for et marketingteam, står du overfor en svær opgave. Det går nemlig stærkt i et sådant team, og derfor er der mange ting at holde styr på.

Er det første gang, du skal besidde en sådan stilling, vil du sandsynligvis gerne forberede dig mest muligt, inden du overtager rollen som leder.

Herunder får du tre gode råd, der er gode at have med sig, hvis man skal stå i spidsen for et marketingteam. I sidste ende er det dog op til dig selv, om du ønsker at benytte dem.

1. Det er vigtigt at uddelegere

Når du skal lede et marketingteam, er det meget vigtigt, at du lærer at uddelegere. Hvis der f.eks. skal laves en søgeordsanalyse, er det vigtigt, at dette overlades til nogen, der er specialist indenfor dette.

Samtidig er det også vigtigt at uddelegere, da du ellers risikerer, at du sidder med for mange opgaver på egen hånd.

Hvis du ikke gør det, er der derfor en risiko for, at der ikke bliver lavet nok arbejde, da det hele ender på din tallerken. Sørg derfor for, at dit primære job bliver at uddelegere arbejde til andre.

2. Sørg for at skabe synergi på tværs af teamet

Det er ganske enkelt ikke muligt at være ekspert inden for alle områder af online marketing. Derfor er det vigtigt, at dit hold består af flere profiler, der har hver deres kernekompetencer.

Når du har et team, der består af en række specialister, er det vigtigt, at du sørger for at skabe synergier på tværs af teamet. Det er nemlig sådan, I opnår de bedste resultater.

De forskellige discipliner indenfor online marketing smelter sammen på flere punkter, og her er det vigtigt, at du har fokus på at skabe brugbare synergier.

3. Hold jævnligt statusmøder

I og med, at det går rigtig stærkt, når det kommer til marketing, er det vigtigt, at I sørger for at holde jævnlige statusmøder.

På denne måde kan I nemlig sikre, at I er på den rette vej. Ligeledes vil det også sikre, at I kan slukke for annoncer o.l., der ikke præsterer, som de skal. Det er op til hver enkelt team at finde ud af, hvor ofte der skal holdes disse møder. Under alle omstændigheder er det dog vigtigt, at det bliver gjort, så I er enige om, at I er på rette kurs.

Skrevet i: Den gode leder

Redaktionen

Om Redaktionen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bogen med alle vores teknikker og værktøjer til den effektive arbejdsdag.

Køb bogen 'Få styr på den effektive arbejdsdag' lige her. Læs mere her

1187 har allerede købt bogen

© Copyright 2023 Altomledelse.dk

Altomledelse.dk ejes af Buskbjergs Bureau - CVR: 34412928 - Handelsesbetingelser